از هر ده نفر سه نفر به دیابت مبتلا هستند که دیابت آنها تشخیص داده نشده است

از هرده فرد بالغ، سه نفر به دیابت مبتلا هستند که بیماری آنها هنوز تشخیص داده نشده است، این  موضوع نیاز به بهبود روشهای غربالگری و مراقبتهای بهداشتی  را به اثبات می رساند.

بر اساس مقاله ای که در مجله ی سالیانه ی طب داخلی Annals of Internal Medicineمنتشر گردید، استفاده از روشهای مراقبتی که برای مراقبت از ابتلا افراد  به HIVاعمال گردید، می تواند  برای کاهش این شکاف بزرگ درتشخیص و درمان دیابت نیز بکار گرفته شود.

 مفهوم روش آبشاری مراقبت به روشی اشاره دارد که نشان می دهد چه تعداد بیمار به یک بیماری خاص مبتلا هستند و چگونه این مراقبتها ودرمان را برای مدیریت  بیماری خود دریافت می کنند. این مفهوم برای نظارت و رسیدگی به اپیدمی HIV/AIDSاستفاده شده است و دیدگاه جدیدی به زنجیره ی مراقبتی  ونقاطی که شکافهایی در مراقبت ازاین بیماری رخ می دهد را فراهم  کرده است.

محققان اطلاعات بدست آمده از آزمون ملی بررسی سلامت و تغذیه (NHANES) را برای ابداع آبشار مراقبتی  برای دیابت آنالیز کردند.

در طول پنچ سال تحقیق دانشمندان تخمین زدند که  28.4میلیون بزرگسال یا 11.8درصد از جمعیت بالغ ایالات متحده آمریکا که 18 سال و بیشتر سن دارند به دیابت مبتلا هستند. دراین گزارش اعلام گردید 7.9میلیون نفراز وضعیت خود بی اطلاع هستند اگرچه 85 درصد از این افراد دارای پزشک  خانواده هستند و 67 درصد از آنها در طی سال گذشته حداقل 2 بار به پزشک مراجعه کرده اند.  نویسندگان مقاله پیشنهاد می کنند: افزایش آگاهی درباره ی تشخیص دیابت می تواند به بهبود نتایج سلامت کمک کند.

آنها می گویند: مفهوم آبشارمراقبت یک روش قدرتمند برای مشخص نمودن شکافهای موجود در مراقبت و اختلاف میان گروه ها و بهبود تعامل و کیفیت مراقبتهای بهداشتی می باشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/285342.php